The First media cover for our special meeting with our Chair of the Israeli Parliament – Yuli Edelstien and the High-tech leaders in Ukraine by our office help & Activity.

pc_logo_225x90

יולי אדלשטיין היה האורח המרכזי בדיוני פורום ישראל-אוקראינה, שהתקיימו באחרונה בקייב ● ד”ר איתן לסרי, יוזם המפגש, ויבגני שולגין, יו”ר פורום החברות האוקראיניות, הודיעו על הקמת קרן השקעות בילטראלית לתחומי הטכנולוגיה

מאת מערכת אנשים ומחשבים On 4 בדצמבר 2016 @ 14:33 In בראש הכותרות,חדשות

פגישת יו

יו”ר הכנסת, יולי אדלשטיין, אמר כי יסייע לקידום שיתוף הפעולה בין ישראל לאוקראינה בתחום הטכנולוגי – ובתחומים נוספים.

אדלשטיין היה האורח המרכזי בדיוני פורום ישראל-אוקראינה, שהתקיימו באחרונה בקייב. במסגרת המפגש נחגגו 25 שנים לכינון הקשרים הדיפלומטיים והעסקיים בין שתי המדינות. עוד נכחו באירוע סגן ראש ממשלת אוקראינה, שגריר ישראל בקייב, נציגים מממשלות ישראל ואוקראינה ונציגי חברות בולטות בשתי המדינות.

בדבריו אמר יו”ר הכנסת לאוקראינים כי “אני שמח על שיתופי הפעולה שיש לכם עם חברות טכנולוגיה מובילות ונציגים עסקיים מישראל. אני מבטיח לסייע במסגרת תפקידי לחיזוק הקשרים בין המדינות והרחבת שיתופי הפעולה בתחומים נוספים, לצד ענפי הטכנולוגיה”.

מימין: ד

מימין: ד”ר איתן לסרי, מנכ”ל אתגר פתרונות אסטרטגיים ויזמות, אליאב בלוצרקובסקי, שגריר ישראל באוקראינה, ויבגני שולגין, יו”ר פורום החברות האוקראיניות

בסיורו באוקראינה נפגש אדלשטיין בין השאר עם כמה מראשי קהילת ההיי-טק, שהעלו מספר נושאים חשובים לקידום ביחסים בתחומי הטכנולוגיה שבינה לבין ישראל, בהם: סיוע מימוני לחברות אוקראיניות שמעוניינות להיכנס לישראל, והגברת ההשקעות בתחומי הטכנולוגיה בכלל ובתחומי הבנקאות והפיננסים בפרט; עזרה לכניסתם ללא קשיים של נציגים עסקיים מאוקראינה המבקרים בישראל; סיוע בהגברת הקשר מול בתי חולים ומרפאות בארץ, להפניית חולים בין המדינות; ובחינת שיתופי פעולה בין הבורסות של ישראל ואוקראינה. ככלל, הצדדים הסכימו כי יש לעודד הסכמים בילטראליים נוספים.

“לחברות ישראליות יש הרבה מה לעשות בשוק האוקראיני”

את המפגש המצומצם של יו”ר הכנסת עם נציגי קהילת ההיי-טק המקומית יזם וקידם ד”ר איתן לסרי, מנכ”ל אתגר פתרונות אסטרטגיים ויזמות, הפועל בין השאר בשוק האוקראיני. לדבריו, “לחברות ישראליות מובילות יש הרבה מה לעשות בפן העסקי בשוק האוקראיני. מצאנו פוטנציאל אדיר של צעירים משכילים בתחומי הטכנולוגיה וחברות צעירות שישמחו לעבוד עם חברות ישראליות כשותף מקומי מול אירופה וארצות הברית. אשמח להגביר שיתופי פעולה בסיוע יו”ר הכנסת, השר הממונה על הקשר עם אוקראינה, זאב אלקין, וצוותו, וגורמים נוספים”.

יו”ר פורום החברות המקומיות, יבגני שולגין, הציע להרחיב את הקשרים מול חברות ישראליות בולטות במינוי מתאם בכיר לעידוד הקשרים בין המדינות וחיזוק התחומים הנדרשים כיום לאוקראינה, כגון טכנולוגיה, סטארט-אפים ושיתופי פעולה בתחומי הרפואה, החינוך והתרבות. הוא אף קרא לחדש את פעילותה של לשכת המסחר ישראל-אוקראינה.

ד”ר לסרי ושולגין סיכמו את המפגש בהודעה על תכנון להקמת קרן השקעות לתחומי הטכנולוגיה, שתעודד ביצוע של פרויקטים בין המדינות וגיוס השקעות לסטארט-אפים בין שני הצדדים.

http://www.pc.co.il/featured/229282/?print=1